Game of Spirits recensie – Modern Myths

Game of Spirits recensie – Thriller met potentie

Benjamin heeft een waardeloze jeugd die er niet gezelliger op wordt als hij en twee van zijn vrienden besluiten om een Ouijabord ter hand te nemen. Dit bord krijgen ze in bezit door een nachtelijk bezoek aan een begraafplaats. Lees in onze Game of Spirits recensie hoe het gebruik van het Ouijabord niet zonder consequenties is. Hoe kan het ook anders!

Game of Spirits is geen doorsnee horrorverhaal zoals je zou verwachten als het een Ouijabord betreft. De jaren verstrijken en Benjamin wordt volwassen. Dan blijkt dat hij niet verlost is van de vloek van het gewraakte bord.

Langzaam wordt duidelijk welke connecties hij heeft met een moordenaar die in zijn jeugd de straten van Upper Denton onveilig maakte. Niemand is veilig als het verhaal zich naar een climax begeeft.

Game of Spirits recensie – Origineel en spannend

Het plot van Game of Spirits zit goed in elkaar en is origineel te noemen. Er gebeurt veel en het boek is spannend tot het laatste moment. De personages zijn geloofwaardig en iedereen heeft zo zijn eigen beweegredenen. Vrolijk is dit verhaal echter niet. De aanloop naar de gebeurtenissen is erg betreurenswaardig en de lezer blijft ook met gemengde gevoelens achter. Game of Spirits doet aan als een roman en niet alleen vanwege de inhoud. Er gebeurt namelijk veel in dit boek.

Haken en ogen

Dit verhaal heeft veel potentie, ware het niet dat er een aantal haken en ogen aan de opzet in zijn geheel zitten. Het verhaal is geschreven door Steve Smith, een van origine Engelsman die al een tijd in Nederland woont. Misschien verklaart dit de vreemde zinsopbouw hier en daar. De schrijver is niet altijd consistent in het gebruik van tegenwoordige en verleden tijd. Soms is het daarom lastig schakelen, omdat situaties van zin tot zin veranderen. Dit maakt het geheel vaak onoverzichtelijk. Om eerlijk te zijn is Game of Spirits soms lastig doorkomen.

Game of Spirits recensie – Een opstap naar beter

Maar zoals gezegd heeft dit verhaal enorm veel potentie. Met nog wat meer eindredactie kan het geheel naar een hoger plan getrokken worden. Maak er dan een thriller van, want het is in deze vorm (nog) niet echt een horrorverhaal. Daar is het te dramatisch voor. Game of Spirits kan echter een heel goed boek worden, als de ruwe kantjes er nog afgeschaafd worden.

Titel: Game of Spirits
Auteur: Steve Smith
Uitgever: Uitgeverij Macc
ISBN: 978-90-784-3782-6

Koop Game of Spirits op Bol.com of Amazon.nl:

Game of Spirits - Steve SmithPaperback
Bol.com – Game of Spirits – € 18,95
Amazon.nl – Game of Spirits – € 18,95

Game of Spirits recensie – banner

Silvia van Gimst

Silvia van Gimst is van jongs af aan geboeid door het 'gothic novel'-genre en is tot de dag van vandaag een groot fan van het productiehuis Hammer. De wereld van het ongrijpbare en bizarre heeft een overweldigende aantrekkingskracht op haar. Evenals het bovennatuurlijke en het surrealistische. In 2012 begint Silvia met het schrijven van korte verhalen en in 2016 lanceert ze haar debuut, een Engelstalige korte verhalenbundel 'One for the Birds' (Godijn Publishing). Liefde, dood en bedrog spelen grote rollen in de verhalen en als je denkt dat je weet hoe het zit, laat het vaak onverwachte einde je met een onbestemd gevoel achter. Later wordt ook H.P. Lovecraft een bron van inspiratie voor Silvia.