Ellowyns toren recensie – Modern Myths

Ellowyns toren recensie – Magisch sprookje met moderne tinten

In een tijd waarin we allemaal wel een sprookje kunnen gebruiken, is Ellowyns toren een betoverend verzetje. Door de prachtige cover waan je je al snel in een magische wereld. Je wordt er vanaf de eerste letter in meegezogen. Het verhaal verstrengeld twee meisjes. Zonder het van elkaar te beseffen, zetten ze elkaars leven op zijn kop. Maar is een “en ze leefden nog lang en gelukkig” voor hen weggelegd? Lees het in onze Ellowyns toren recensie!

In Ellowyns toren volgen we in eerste instantie de dappere reis van Arthen, kroonprins van Taunton. Om het rijk te verzekeren van voorspoed, moet hij het verloren domein doorkruisen en terugkomen met een wonder óf een vrouw die zijn koningin wordt.

Verliefd als Arthen al is, zet hij alles op alles om een wonder te vinden. Maar het verloren domein is listig. Het verbergt allerlei trucs en listen om ervoor te zorgen dat Arthens ware aard naar boven komt. En als hij dan spoorloos verdwijnt, lijkt Taunton te zijn verdoemd…

Een oogje in het zeil

Arthens zus Merryn is ondertussen geen rustig leven beschoren. Ze heeft Arthen angstvallig uitgezwaaid en beloofd dat ze een oogje in het zeil zal houden op zijn geliefde. Maar als ze dan achter een plot komt dat Arthens leven in gevaar brengt, moet ze een moeilijke keuze maken. Blijft ze waar ze veilig is, of zet ze alles op alles om Arthen te redden?

Ellowyns toren recensie – Een meisje in een toren

Al snel blijkt dat de juiste keuze maken niet makkelijk is. Het verloren domein heeft ook voor Merryn veel in petto. Maar het herbergt ook een verrassing. Die verrassing is een meisje, weggestopt in een toren. De reden dat ze in de toren zit, blijkt nogal angstaanjagend, maar Merryn weet het meisje – Ellowyn – ervan te verzekeren dat het beter is om met haar mee te gaan.

Dit blinde vertrouwen toont de onmiddellijke band die tussen de meiden ontstaat. Zou het hen lukken om samen de gevaren van het verloren domein te trotseren, Arthen te vinden en zijn missie te herstellen?

Moed en durf

Als Merryn er eindelijk achter komt wat er werkelijk met Arthen is gebeurd, wordt de grond onder haar weggeslagen. Zal ze de moed vinden om haar angsten onder ogen te zien en te doen wat ze moet doen? Of zal ze bezwijken onder alles dat er van haar wordt verwacht? En durft ze dan nog wel voor zichzelf te kiezen?

Ellowyns toren recensie – In één ruk uitlezen

Je leest dit boek makkelijk in één ruk uit. Dat komt door de fijne, rustige schrijfstijl en de beproevingen waar de helden voor komen te staan. De verrassingen laten je glimlachen: soms is iemand helemaal niet zoals hij lijkt… Ellowyns Toren is een fijn verhaal met een moderne kijk op liefde, vriendschap, verraad, boetedoening en het kwaad in jezelf.

Titel: Ellowyns toren
Auteur: Cathinca van Sprundel
Uitgever: Dutch Venture Publishing
ISBN: 978-94-925-8594-3

Cathinca van Sprundel banner – Modern Myths

Yvette Hazebroek

‘Fan' van alles dat met fantasy te maken heeft, is nogal zwak uitgedrukt als we Yvette omschrijven. ‘Obsessief’ komt meer in de buurt! Yvette is verslaafd aan alles dat fantasy uitstraalt (series, films, evenementen en boeken); het fantastische genre loopt als een rode draad door haar leven. Een favoriete auteur aanwijzen vindt ze een onmogelijke opgave, maar als het moet: Neil Gaiman, Philip Reeve en V.E. Schwab (maar vraag het haar volgende maand nog eens en er komt een ander antwoord). Naar Yvette op zoek op een evenement? Ga kijken bij de Steampunk corner. Haar liefde voor fantasy is tot een hoogtepunt gekomen bij het realiseren van haar debuutroman Bay en de Piraenauten, dat in juli verscheen bij Uitgeverij Macc.