Bridge Constructor: The Walking Dead recensie – Modern Myths

Bridge Constructor: The Walking Dead recensie – Bruggen bouwen en Walkers slopen

Bekende franchises kruizen is een goed idee. Je spreekt fans aan van beide merken, of laat een van de twee kennis maken met iets nieuws. Zo is er Stratego: Assassin’s Creed, een scala aan LEGO-sets en -spellen rond Batman of The Avengers, Star Wars Monopoly, etc. etc. Bridge Constructor: The Walking Dead is, zoals je zult vermoeden, een samensmelting van de populaire zombieserie The Walking Dead en de puzzelgame Bridge Constructor. Paul zette zijn ingenieurspet op en begon te bouwen. Lees in zijn Bridge Constructor: The Walking Dead recensie of hij de Walkers van zijn lijf wist te houden.

In Bridge Constructor: The Walking Dead is het de bedoeling om bruggen te bouwen om aan grote hordes Walkers of gevaarlijke raiders te ontsnappen. Het verhaal heeft verschillende hoofdstukken die weer opgedeeld zijn in verschillende levels. Hoe verder je komt, hoe meer het verhaal zich ontvouwt en hoe meer je leert over de personages. Voor fans van The Walking Dead zal het dan ook leuk zijn om te weten dat Daryl erin voor komt. Hoewel je het spel echter voornamelijk speelt met Eugene. In de omgevingen waarin je terecht komt, probeer je een pad te bouwen om te ontsnappen, terwijl je de Walkers permanent de dood in jaagt.

Puzzelen met Eugene

Walkers aan hun einde helpen

Bridge Constructor The Walking Dead recensie – Michonne, Daryl en EugeneTijdens het bouwen krijg je vaak meerdere vette mogelijkheden om de Walkers op een unieke manier om te leggen. Tijdens sommige missies heeft een personage vaak nog een speciale vaardigheid om te gebruiken. Zo heeft Daryl zijn vertrouwde kruisboog. Soms is het ook mogelijk een personage te bewegen om ze interactie te laten hebben met objecten om hen heen. Je kunt hen maximaal vijf verschillende commando’s laten uitvoeren.

Hierdoor zal je tijdens het bouwen dus ook rekening moeten houden met welke commando’s je je personages wilt laten uitvoeren. Deze combinatie van handelingen maakt het spel erg interessant. Je bent niet simpelweg een brug aan het bouwen waarmee de puzzel klaar is als je die afgerond hebt. De brug zelf is een stukje van de puzzel.

Bridge Constructor: The Walking Dead recensie – Bruggen bouwen

Het hoofddoel in dit spel blijft natuurlijk wel het bouwen van bruggen. Tijdens het bouwen komen ook weer verschillende moeilijkheden naar voren waar je rekening mee moet houden om de perfecte brug te bouwen. Zo moet je niet alleen het gewicht van elk persoon in de gaten houden, maar ook de grote hordes Walkers. Of er moet een voertuig over je brug heen. Daarnaast moet je ook rekening houden met de kosten van deze brug; je kan namelijk niet heel veel middelen gebruiken. Naarmate je verder komt in de levels wordt dit steeds lastiger. Ondertussen krijg je toegang tot andere middelen om mee te bouwen.

De materialen die je tot je beschikking krijgt zijn onder andere hout, staal en kabels. Dit maakt het spel ook weer minder saai, omdat je goed moet nadenken welk materiaal je gebruikt als je meerdere bruggen moet bouwen. Maar de mooiste feature van het bouwen is dat het spel je de mogelijkheid geeft om een perfect gebouwde brug op te slaan en later in het spel weer in te zetten. Hou er alleen rekening mee dat je maximaal vijf bruggen kan opslaan.

Walkers in de nacht

De eerste keer is het lastig

Dit spel kan voor mensen die nog nooit een bruggensimulatiespel gespeeld hebben wat moeilijk overkomen. Gelukkig voor deze spelers geeft de game in de beginfase veel tips om je hierbij te helpen. Daarnaast is er ook een mooie bouwhandleiding die je handig op weg helpt als je ergens vast komt te zitten. Een nadeel van deze tips en tricks is dat deze je in de beginfase heel erg helpen, maar op het moment dat je nieuwe bouwmaterialen krijgt, mist een uitleg. Eenzelfde uitleg bij nieuw materiaal, zoals er gegeven wordt bij je allereerste materiaal, zou welkom zijn.

Walkers ontploffen

Bridge Constructor: The Walking Dead recensie – Leuk voor alle fans

Tijdens het spelen van Bridge Constructor: The Walking Dead ben ik geen gekke bugs tegengekomen. Het spel speelde vanaf het begin soepel. De levels zijn erg uitdagend en zorgden dat ik graag voor elk level een ster wilde behalen. Je krijgt zo’n ster als je onder een bepaalde maximale hoeveelheid middelen blijft. Het spel is een leuke aanvulling op de televisieserie en is zeker voor fans van zowel The Walking Dead als de Bridge Constructor-games een goede aanrader.

Bridge Constructor: The Walking Dead is nu verkrijgbaar voor de Xbox Series X, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, STEAM en Mobile. Binnenkort ook voor de PlayStation 5 verkrijgbaar. Bekijk hier de trailer:

Voordelen: Uitdagende puzzels / afwisseling / herkenbare The Walking Dead personages
Nadelen: Geen uitleg bij materialen later in het spel / Wat hoge drempel voor beginners

Titel: Bridge Constructor: The Walking Dead
Ontwikkelaar: ClockStone Software
Uitgever: Headup
Gespeeld op: PlayStation 4
Genre: Puzzel / horror

© 2019-2024 Modern Myths / Beeldmateriaal: © Headup

Bridge Constructor The Walking Dead

Paul van Deursen Jr.

Paul weet het nog goed: de sensatie van het spelen van zijn allereerste game: Mario. Op de Nintendo 8bit, uiteraard. Hij was een jaar of zeven toen hij terecht kwam in de wonderlijke wereld van games. Zijn vader werkte bij een fotowinkel waar ook games werden verkocht en Paul werd meteen gegrepen door het gamevirus. Alle trends heeft hij op de voet gevolgd en hij kan onmogelijk een favoriete game aanwijzen. Als het toch moet, staan Mario, Zelda en FIFA zeker in de top tien. Voor Fantasize test Paul met veel enthousiasme games, om lezers alle ins en outs te vertellen.