Hunted recensie - Modern Myths

Hunted recensie – Thriller door de ogen van zowel jager als prooi

Verdwalen in een bos, je moet er niet aan denken. Verdwalen in een bos nadat je ontsnapt bent en jouw ontvoerders je nog op de hielen zitten? Een regelrechte nachtmerrie. Eve belandt in zo’n situatie in deze actiethriller van Vincent Paronnau. Is de spanning nagelbijtend of kun je beter zelf een boswandeling gaan maken? Lees het in onze Hunted recensie!

Lees meer recensies in onze Imagine Film Festival 2021 special.

Hunted - posterWanneer Eve (Lucie Debay (King of the Belgians)) een charmante man (Arieh Worthalter (Bastille Day)) in een bar ontmoet, lijkt er nog niets aan de hand te zijn. Maar eenmaal op de achterbank van zijn auto gaan de portieren op slot en is er een bestuurder aangesloten die hen wegrijdt.

Eve weet te ontsnappen en belandt in een bos. Op zoek naar de bewoonde wereld is ze vooral bezig met overleven en uit de handen van haar belagers te blijven.

The company of wolves

Hunted – ook Cosmogonie genoemd – begint met een vrouw en een jongetje die aan het kamperen zijn in het bos. De vrouw vertelt een verhaal over hoe het bos lang geleden iemand beschermde die anders onterecht vermoord zou worden. Ze werd beschermd door wolven, een beter gezelschap dan mannen.

Daarna gaat het verhaal snel verder met Eve. Meteen wordt duidelijk waarom mannen niet het prettigste gezelschap zijn. Het “sprookje” lijkt werkelijkheid te worden als Eve eenmaal door het bos dwaalt en telkens uit de handen blijft van haar ontvoerders. Gekleed in het rood is een vergelijking met Roodkapje zo gemaakt. Alleen wie is er het gevaarlijkst in het bos? De wolf of de jager?

Prooi of jager

Hunted recensie: Kat-en-muisspel

Deze thriller van regisseur Vincent Paronnaud (Persepolis) is behoorlijk recht voor je raap. Het wordt neergezet als rape/revenge-film, maar dit zit wel heel erg aan de zachte kant. Je kan de film dus gerust kijken als het idee van dit subgenre je tegenhoudt. Het kat-en-muisspel verliest redelijk snel zijn spanning, vooral als de zwarte humor de boventoon gaat voeren en het allemaal net iets te absurd wordt.

De wisseling van perspectief is wel leuk. We volgen niet alleen maar Eve en haar overlevingsdrang, maar kijken ook mee met de jager en zijn handlanger. In grote lijnen blijft het verhaal redelijk simpel en wordt de kijker alles voorgekauwd.

Arieh Worthalter als the guy

Het ontstaan van de wereld

Eigenlijk valt er weinig meer te vertellen over Hunted. De soundtrack is zeker nog het benoemen waard. Het acteerwerk is prima, zelfs al worden de personages wat overdreven na een tijdje. Verwacht niet veel diepe lagen bij het zien van deze film, ondanks de Franse titel. De “Cosmogonie” houdt zich bezig met het ontstaan van de wereld (uit het Grieks: “Cosmo” = wereld en “gon” = verwekken). Het Genesis-verhaal is een kosmogonie, maar ook bijvoorbeeld de scheppingsverhalen uit de Noordse en Griekse mythologieën. De symboliek moet je er zelf bij zoeken.

Verdwaald in het bos

Hunted recensie – Schrik niet tijdens de jacht

Hunted is vooral een verhaal dat bekend aanvoelt over een verdwaald meisje in een bos. Bij een paar scènes zal de niet-horrorliefhebber verschrikt wegkijken, maar voor de echte horrorfanaat heeft Imagine 2021 wel harder vermaak op het programma.

Hunted is online te zien op Imagine Film Festival 2021 op 10 april om 17:00. Tickets en tijden vind je op de Hunted pagina. Bekijk hier de trailer:

Titel: Hunted (Cosmogonie)
Regisseur: Vincent Paronnaud
Acteurs: Lucie Debay, Arieh Worthalter, Simone Milsdochter
Productie: KIDAM
Genre: Actie / Thriller

Imagine Film Festival 2021

Imagine is het grootste filmfestival voor de fantastische film in Nederland. Kijk tijdens Imagine Film Festival 2021 van 7 t/m 17 april online naar het beste op het gebied van fantasy, horror en sciencefiction. Bij Imagine draait alles om de verbeelding. Laat je meevoeren naar andere werelden. Of kijk anders naar onze eigen wereld. Daarbij onderzoekt het festival nieuwe vormen om fantastische verhalen te ervaren. Zoals virtual reality en fantastische games. In verdiepende programma’s biedt het festival achtergronden, geschiedenis en context. Voor onze recensies van de films en een interview kijk je bij onze Imagine Film Festival 2021 special!

Imagine Film Festival 2021 banner

© 2019-2024 Modern Myths / Beeldmateriaal: © Charade Films

Hunted - de wolf