Wednesday recensie - Modern Myths

Wednesday recensie – Tienerdrama, mysteries en oeroude geheimen

Vanaf woensdag 23 november is het eindelijk zover: dan is Wednesday voor iedereen te streamen op Netflix. Na onze preview over deze telg van de Addams Family had Roxan het geluk om de eerste zeven afleveringen van het eerste seizoen alvast te mogen bekijken. Alleen de seizoensfinale blijft ook voor haar nog een geheim. Hoe ze van de overige afleveringen genoten heeft, lees je in haar Wednesday recensie!

Wednesday recensie - PosterIn onze Wednesday preview vertelde ik al over Nevermorede middelbare school voor “outcasts”. Nadat ze van de zoveelste school getrapt is, is Nevermore Wednesdays laatste kans. Het is ook de oude school van haar ouders Gomez (Luiz Guzmán (Don Quixote, The Count of Monte Cristo)) en Morticia Addams (Catherine Zeta-Jones (The Legend of Zorro, The Haunting)).

Wednesday haat het om in de schaduw van haar moeder te moeten staan. Ze is dan ook vastberaden om het er niet naar haar zin te hebben. Maar naarmate ze steeds verder verwikkeld raakt in het mysterie van een monster dat wandelaars doodt in de bossen rondom Nevermore, beseft Wednesday steeds meer dat ze hier precies op de juiste plek terecht is gekomen. Met haar trouwe Thing als helpende hand is ze vastbesloten om het geheim van Nevermore te ontrafelen.

Wednesday Addams - Modern Myths

Eeuwenoude puzzelstukjes

In elke aflevering krijgt Wednesday nieuwe aanwijzingen over het mysterie van het monster van Nevermore. Hierbij wordt steeds duidelijker dat zowel de outcasts van de school, als de “normies” van het aangrenzende stadje Jericho, geheimen bewaren die soms al eeuwen oud zijn, maar die een groot effect hebben op het heden.

Geheimen die mogelijk kunnen leiden tot het sluiten van de school. De afleveringen hebben een snel tempo, veel plotwendingen en veel verschillende verhaallijnen, afgewisseld met typisch tienerdrama.

Moosa Mostafa als Eugene Otinger en Jenna Ortega als Wednesday Addams

Wednesday recensie – Botsing van sterke karakters

Jenna Ortega (Insidious: Chapter 2Scream) zet als Wednesday Addams een sterk personage neer, dat trouw blijft aan de The Addams Family-films uit de jaren 90. Tegelijkertijd weet ze ook haar eigen draai aan Wednesday als puber te geven die te maken krijgt met nieuwe ervaringen en vriendschappen.

Ik kon vooral genieten van de interactie tussen Wednesday en Larissa Weems (Gwendoline Christie (Game of Thrones, The Sandman)) als de geplaagde directrice van Nevermore. Zij en de koppige en brutale puber Wednesday zijn fysieke uitersten en blijven aflevering na aflevering botsen vanwege hun verschillende visies. Wednesday is bereid tot het uiterste te gaan – en zichzelf en haar nieuwe vrienden in gevaar te brengen – om tot de bodem van het mysterie te komen. Terwijl directrice Weems letterlijk over lijken gaat om de reputatie en het voortbestaan van de school en alle leerlingen die de school hun thuis noemen, te beschermen.

Gwendoline Christie als directeur Larissa Weems

Voor alle outcasts

De eerste twee afleveringen van Wednesday die ik mocht zien voor onze preview beloofden al veel goeds (en kwaads). Maar gelukkig weet de rest van het eerste seizoen mijn hoge verwachtingen ook waar te maken. Nog maar één nachtje slapen en dan staat het eerste seizoen van Wednesday op Netflix.

Ben je fan van de films uit de jaren 90, houd je van Tim Burton (Corpse Bride, Sleepy Hollow, Batman) of ben je gewoon – net als wij – een beetje “weird”? Ga dan van deze serie genieten! Hij zit bomvol van de macabere zwartgallige humor en actie die zo typisch is voor producties van Tim Burton, maar doet ook eer aan de iconische The Addams Family-films van Barry Sonnenfeld. Ik zit in ieder geval al met spanning te wachten op die laatste aflevering…

Wednesday streamt vanaf 23 november op Netflix. Bekijk hier de trailer:

Titel: Wednesday
Regisseurs: Tim Burton, Gandja Monteiro, James Marshall